Alltid något i eländet

Tänker på den hemska kraschen med Air France flight 447.

När det uppdagades att planet hade kraschat i Atlanten kände jag verkligen skräck! Uhhh, jag kommer aldrig att flyga över något hav, tänkte jag. Att känna att planet är på väg ner mot vattnet och veta att man inte har en chans - nej, tack!

Idag skriver tidningarna att planet antagligen gick itu på 11 000 meters höjd och att passagerarna antagligen föll i koma direkt och troligen dog ganska omgående. Inget vatten i lungorna och inga brännskador har funnits på de kroppar som hittats - därav komateorin.

Jag kan inte låta bli att tycka att det ändå måste vara en lättnad för de anhöriga att veta att deras nära och kära troligen inte kände skräck. Att det gick så fort att de inte hann uppfatta något. Det får man väl sannerligen hoppas iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0