Semester! Dag 3

Vaknade i morse och upptäckte till min fasa - FRÅNLANDSVIND! Det betyder KALLT I VATTNET!

Det är något fel med vädret för de första åren vi bodde här var det nästan aldrig vind från norr eller öster under sommaren. De sista 2-3 åren är det nästan mer öst/nord än syd/väst. Jo, jag är utbildad meteorolog - nästan.

Power walk:Strandv/Prästhagsv x 2 = 40 min

"Stranden" = sol och bad. Towe kom ner vid 11.30-tiden. Vi drog iväg till Bålsta för att hämta hennes pass och kom dit lagom till de hade lunchstängt. Jaha, vad göra? Det blev en lunch utan att vare sig Towe eller jag var speciellt hungriga. Vid 1 hade de öppnat igen. Vi fixade ärendet och drog hem igen.

Sol och bad ytterligare ett par timmar. En liten lässtund under partytältet - vilket kanonköp!

Per i stan och dricker öl med Crisp-gänget. Towe jobbar. Jag och katterna ska se lite tv nu...

Jaha, det var den dagen... kanske dags att börja fundera på vad man ska ha med sig...

------------------------------------------

Vatten: 18 gr på ytan - en dm ner = SVINKALLT! Väder: 24 gr o sol

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0