Vad är syftet?

Sitter inne en solig dag (nåja, molnen börjar tätna på nu) och tittar på Formel 1-racet från Silverstone. Att Vettel vann var kul men jag håller egentligen på Button.

Hur som helst, när jag sitter här surfar jag samtidigt. Hittar följande artikel:

"TV4 skickar pojkar i fängelse i ny dokusåpa"

Min första tanke är VARFÖR? Förutom att skapa tittarstorm och därmed höga tittarsiffror... Vad är syftet? Räknar man med att dessa pojkar ska bli tuffare och hårdare? Eller räknar man med att dessa pojkar ska bli bortskrämda från brottsligheten?

Jag begriper ingenting - annat än att TV4 är oerhört cyniska som gör detta. Att man gjort det även i England är ingen ursäkt. Utan att ha ordentligt på fötterna påstår jag att brottsligheten är större i Storbrittanien än i Sverige. Varför då uppmuntra sådant här? Som sagt, jag begriper ingenting.

Men det kanske kommer något gott ur det. Vi får väl avvakta och se innan vi dömer ut TV4 totalt - även om det är väldigt lätt att göra det.

Kommentarer
Postat av: Per

Lite småkoolt att vara kriminell... Sopranos var väl balla.



Inte.

2009-06-21 @ 16:35:40
URL: http://stpete.blogg.se/
Postat av: Ewa

Förstår vad du menar - men att TV4 ska hänga på förvånar mig. Men det handlar självfallet om pengar. Vad annars? Cyniskt är ordet.

2009-06-21 @ 16:46:35
URL: http://fbkhockey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0