7:e och avgörande kvartarna

Så ska det äntligen avgöras. Känns konstigt att inte Färjestad har spelat på så länge. Nästan som att säsongen är slut men utan den där besvikna känslan eller glädjeruset. Men säsongen är ju inte slut!!

Hur går det i kväll då?

HV - Timrå 3-3 (3-4 i sudden)

Linköping - Skellefteå 3-3 (3-4 i sudden)

Ja, jag vet att det är samma resultat men jag VILL att de ska sluta så här. Varför då? Ja, varför inte. Alla experters tips far åt fanders då! Spännande med sudden också.

-----------------------

Det där snacket om att Färjestad och Frölunda nu får en fördel kontra deras resp semifinalmotståndare är nog mest snack. De lag som fortfarande håller på kommer att ha farten i kroppen medan de andra två lagen kommer att vara lite sega i benen.

Men visst är det bra att framförallt Färjestad får läka lite småskavanker här och där innan det sätter igång igen. Men ska jag vara pessimist - vilket går emot hela mitt väsen, så risken för förlust överhängande för både FBK och VF.

Men jag tar gärna en vinst. Jag är inte den som är den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0