Färjestad i semi!

4-0 i kvartsfinalserien mot Brynäs. Rätt bra jobbat!

Perra sa: "dä ä gött å bli av me Brynäs". Vet inte vad han menade mer exakt. Kanske var det Brynäs ryggsäckshockey. Eller kanske "rushockeyn" som FBK-spelarna började ta efter. Eller kanske alla hakningar och slashingar... Ja, jag vet inte. Jag är ingen hockeytränare. Älskar bara mitt lag - SOM HAR GÅTT TILL SEMIFINAL I ÅR IGEN!! FY FAAN VA VI Ä BRA!!

Underbart, verkligen helt underbart att höra publiken skrika: "Sveriges bästa målvakt, ja vi har Sveriges bästa målvakt" ett antal gånger. Måste ha värmt Gurras FBK-hjärta.

Goren är fortfarande osynlig. Vad göra där?

En helt annan sak... jag tror att Patrik "säsongskortssnackare" och Peter Hammarström har varit hemma hos oss och satt upp en mick under bordet. Vad vi än pratade om, så var de bara sekunder efter och pratade om samma sak. Ibland berodde det förstås på händelser som var ute på isen. Men ibland var det helt taget ur luften. Scary!

Nu blir det en veckas vila för killarna. Ska vi eller ska vi inte åka till Karlstad nästa lördag? Ska vi åka en veckodag istället? Ja, vi har inte bestämt oss, min stumpa och jag.

Hörde precis att Timrå vann över HV i sudden igen! Den här gången lär det väl ändå inte vara några tveksamheter. Tänk om det blir Färjestad-Timrå i semi?! Usch läskigt eller Hurra hellre TIK än HV? Ja, vi får väl se. Det är inte klart än.

Linköping torskade mot Skellefteå och det var ju faktiskt rätt kul. Tänk om SAIK vinner även imorgon - då kan de avgöra hemma. Men men det är lååångt kvar.

Att Frölunda vann - återigen med 5-1 - kan man ju tycka vad man vill om. Antagligen blev väl Omark och Harju bortplockade igen och ingen annan tog ansvaret. Eller också var Frölunda helt enkelt bättre än Luleå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0