Finalmotståndare

Ja, hur går det då i eftermiddag? Får Färjestad en finalmotståndare eller måste vi vänta till på måndag? Ja, för min del får de gärna spela 7 matcher. Men jag tror att HV vinner hemma nu. Och går emot mitt tips tidigare där jag tippat Färjestad - Frölunda i final.

Frölunda verkar vara lite väl ojämna. Trots att de har "Sveriges bäste målvakt", så har de uppenbarligen inte Sveriges bästa försvar.

HV då? Är det bra motstånd för oss? Historiskt sett har vi ofta problem med HV. Det som är vår största fördel nu - bortsett från all hockeytalang - är att HV vann förra säsongen. Färjestad borde vara hungrigare. Vi får ju också fler hemmamatcher. Glöm dock inte bort att det var just HV som vann senaste förlusten för FBK i LLA.

HV har heller aldrig förlorat en finalserie. Dessutom har de en massa spelare i 10-i-topp på poängligan. Usch, låter inte som att jag vill att vi möter HV.

Ja, snart drar matchen igång. Men först måste jag iväg och handla middag till Towe och mig. Per är i Rom (!) och Jesper hos sin pappa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0