Män som hatar kvinnor!

Nyss hemkommen från bion och med varsin pizza i handen. En bra söndag!

Filmen var suverän! Som sagt tidigare, jag har ju läst boken vilket de andra inte hade. Men de var mycket nöjda även de!

Alla hade dock en eftersmak i munnen som liknade lite äckel - men det är ju det filmen går ut på.  Filmens eller snarare bokens titel är ju rätt talande. Mycket starka scener. En del så starka att man inte orkar titta på dem.

Mycket bra skådespeleri av samtliga. Bara att hitta en skådis som liknar Lisbeth Salander är en bedrift och att hon sedan gör tolkningen så bra är en ännu större bedrift.

Hela Sveriges skådespelaretablissemang är med - känns det som. Men det är ändå bra! Jag är ju annars rätt kritisk till svenska filmer. Oftast p g a det svenska talet, d v s det Dramatiska Teatern-svenskan. Kan reta mig till vansinne! Man pratar inte så tillgjort i verkligheten och för mig är trovärdigheten det viktigaste när jag ser en film.

I den här filmen, "Män som...", tycker jag faktiskt att skådespelarna har lyckats tona ned just det. Finns en och annan som inte kan låta bli men jag köper det.

Gå och se filmen om du inte redan gjort det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0