Mellandag...

Efter att ha suttit i bilen ett antal timmar under söndagen var det dags att kolla in inspelningen från matchen igår. Det blir lite annorlunda att se en match en andra gång - framförallt när man vet utgången.

Igår tyckte jag matchen var tråkig men det berodde antagligen på att Färjestad inte fick ut så mycket av det spel man är van vid. Idag ser jag samma sak men eftersom jag vet att de kommer att vinna blir det inte samma frustration.

Ståplatspubliken är helt enorm! Towe och kussarna hjälpte till bra där. Towe har förresten en fin inspelning på sin blogg. Hoppas bara hon inte lägger upp filmen där jag och min mamma får ett spel i köket...

I bilen hem satt jag och funderade på hur Perra och Sammen ska formera kedjorna om Micke Johansson är skadad även i morgon. Varför inte följande:

Goren - Wallin - Åslund
Paulsson - Mattsson - Axelsson
Kåberg - Bastiansen - Holtet
Nordström - Jönsson - Somervouri

Somervouri och Åslund skulle man också kunna byta plats på. Men samarbetet mellan Axelsson och Paulsson borde man nyttja bättre. De verkar ha funnit varandra fint.

En annan sak också... Många hävdar av okunskap att Färjestad inte har något juniorlag. B.ll Sh..t säger jag. Våra (våra?) juniorer spelar i ett lag som heter Skåre och gissa vad! Jodå, de håller på att kvala. Till vad? Jo, till Allsvenskan!

Igår vann de och gissa vad segerskytten heter? Jo, han heter Sterner. Bekant? Den som påstår att Färjestad inte har något juniorlag vet inte ett skit! Ursäkta språket, men jag blir så himla trött på folk som inte vet ett smack men ändå hävdar att de har rätt.

OK, lugn och fin nu. Slutspelsadrenalin även hos mig, tror jag.

Imorgon är risken för förlust överhängande. Men isåfall finns chansen till två raka hemmamatcher - som vi borde ta. Brynäs har ju inte vunnit en slutspelsmatch sedan - var det 1977?? Mot Färjestad alltså.

Såg att det inte var slutsålt i vare sig LLA eller i Scandinavium. Vad är detta? Kom igen nu, folket!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja du Siss!

Snygg hjälm du har på dig!!

Vadå för film? Nu blir ialla fall jag nyfiken!

Nästa gång följer jag med ( om inte annat för att hålla dig lugn) KRAM, KRAM

2009-03-08 @ 18:25:49
Postat av: Ewa

Hörru siss! Du ska klicka på länken och att det är en länk syns på att det är dels en annan färg på texten men också att ordet är understruket.



Kom igen nu och visa lite teknisk fallenhet! ha ha

2009-03-08 @ 19:07:08
URL: http://fbkhockey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0