Tråkig, långsam, försvarsinriktad

Det är väl bara att erkänna att "ewl" på Wikegårds blogg - det är jag!

Reagerar på vad han säger om att svensk hockey är tråkig. Den är för försvarsinriktad och vi ligger på 4-5-6 plats i världen när det handlar om bästa hockeynation. Oj, vi har verkligen halkat ner ett antal pinnhål.

Det är mycket gnäll från Wikegårds sida men han kommer faktiskt inte med något konkret förslag om hur vi ska bli bättre hockeynation.

Visst, det han säger är att vi ska spela på mindre rink i Sverige. OK, blir det bättre? Ja, inte vet jag. Men vad jag vet är att i Europa - inkl Ryssland! - där spelar vi på större rink. Om vi nu har hamnat så långt ner, vad kan vi då göra åt saken? Förutom minska rinkarna!!

Ska bli intressant att se om Wikegård nappar på mina frågor:
Hur får vi en roligare, snabbare och bättre hockey som står sig internationellt? Och då menar jag inte med mindre rinkar för det har de inte i vare sig Schweiz, Ryssland eller för den delen någon annanstans i Europa.

Hur kan vi matcha dem med samma rinkstorlek?

Vad är det som gjort vår hockey så tråkig, långsam och försvarsinriktad?


Det sista var adresserat till herr Wikegård himself.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0