VM-hockey

Har lite problem med att skriva för jag skar mig ju i pekfingret häromdagen. Har ett enormt plåster på toppen och när jag ska träffa pekfingertangenterna blir det 2-3 tangenter jag träffar och det är ju lite frustrerande att hålla på och sudda hela tiden...

Ja, VM-hockey var rubriken ja. Nu är det över - nästan. Bronsmatchen återstår. Igår gick det ju inte så bra... Tråkig mittzonshockey är inte riktigt min melodi. Ett mål framåt. Var var alla målgörarna? Omark t ex, som alla trissat upp. Visst är han bra men det här var nog för bra motstånd för honom - vilket Per konstaterade i morse att jag redan pratat om innan matchen igår. Hur ska det gå i KHL? Ja, han lär sig väl att hantera det eller också kommer han tillbaka till Elitserien.

Jonas Gustavsson är förstås också en mycket bra målvakt men jag hävdar fortfarande att han borde spela en säsong till i Elitserien och bli mer erfaren kring det internationella hockeytempot. Spela fler landskamper i höst, OS nästa år och sedan ett nytt VM. Detta för att slippa behöva spela i AHL för att han inte duger i NHL. Men han kanske verkligen är redo. Vad vet jag egentligen. Framtiden får utvisa hur det blir med saken.

Bronsmatchen ja. När spelas den? Antagligen imorgon. Har faktiskt ingen koll. Idag blir det hur som helst ingen hockey. Efter F1-kvalet åker vi till S-tälje och firar en massa människor som fyller jämt i år.

Nu är hockeysäsongen över - punkt slut! Visst ja, NHL-slutspelet pågår. Men jag bryr mig inte nämnvärt om det.

Nää, dags för en tur till Ängsjö för att bli av med lite energi - snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0