Adventsstjärnor tänder FBK

Kan man ju hoppas...

Hur som helst är det lördagsomgång och Färjestad har hemmamatch. Hoppas det blir mycket folk och bra stämning. Framförallt att det tänder FBK-gänget, så vi kan inkassera en vinst ikväll. Det känns som det var länge sedan nu. Men faktum är att det var ju här på Hovet det senast blev en 3-poängare.

Tror det blir en riktigt svår match. Färjestad behöver säkerligen göra fler än 1 mål för att vinna. SSK har nämligen snittat runt 3 mål de senaste omgångarna! Färjestad däremot har vunnit båda matcherna mot SSK den här säsongen.

Så hur slutar det då?

Färjestad - Södertälje 2-2
Usch, vilken negativ attityd jag har. Och vad spelar det för roll vad jag tippar. Kan ju lika gärna tippa 5-0 till FBK. Men det gör jag inte... Det var faktiskt ganska länge sedan FBK vann en hemmamatch - 12 november mot Modo (6 omgångar sedan...).

Skellefteå - HV71 3-2

Svårtippad match! SAIK är verkligen på gång och har inte förlorat de senaste 4 matcherna. Dessutom har de nu hemmaplan och möter HV71. Ja, det är en svårtippad match men det vore kul om SAIK vann.

Timrå - Linköping 2-5
Nej, Timrå klarar inte av ett Linköping som har spelat riktigt bra den senaste tiden. Timrå är säkerligen nöjda över segern mot HV senast också.

Frölunda - Djurgården 2-4
Har för mig att Frölunda brukar ha problem mot Djurgården, så jag tippar DIF-seger. Frölunda har dessutom problem med att få ihop laget. Krampaktigt spel med nöjda NHL-hemvändare har jag läst någonstans...

Brynäs - Luleå 2-3

Jaha, vad ska man tippa här då? Kanske en bortaseger för LHF. De kanske rider lite på vinsten över svenska mästarna senast.

Modo - Rögle 4-1
Ikväll spelar både Foppa och Sundström. Inte för att jag tror att Niklas Sundström tillför laget något speciellt. Men tillsammans med Foppa kanske det blir en nostalgitripp. Tillsammans tror jag de kan föra Modo till en vinst.

Snart dags att värma glöggen då...!

Kommentarer
Postat av: Per

Bra tippat i Modo-matchen :-)

2009-11-29 @ 15:19:24
URL: http://stpete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0