Är vi för mesiga?

nwt.se skriver att Rundkvist kan tänka sig att skriva långtidskontrakt med både Micke Johansson och Dick Axelsson men han får inte ta kontakt med dem. Så här säger han:

"– Jag vet att de inte direkt hoppar högt där borta men jag och Färjestad kan inte göra någonting. Jag får inte ens ta kontakt med Micke och Dick. De tillhör Montreal och Detroits organisationer och det finns inga klausuler som gör det möjligt för oss att få hem dem."

Nu vet ju inte jag om Thomas Rundkvist tar kontakt med dem inofficiellt. Men om man tänker på hur NHL-klubbarna beter sig mot svenska spelare i Sverige när de spelar, så borde det här inte vara något hinder för Kocken heller.

NHL-klubbarna tar ju kontakt mitt under brinnande slutspel - det har vi ju bevis på vid flera tillfällen. Senast nu i april vad gäller Jonas Gustavsson.

Så frågan är; är vi för mesiga i Sverige?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0