Bråda tider!

Hann inte tippa idag. Kom hem strax innan sju. Mycket på jobbet igen men nu handlar det om att jag har så många olika projekt att jobba i, så när jag kommer hem har jag inte mycket kvar i huvudet... Därav det dåliga bloggandet också.

Matchen ikväll! Towe är på plats. Hon har ju nästan gått och blivit värmlänning, den lilla råttungen! Nä, hon är min lilla stumpa.

Första perioden var urusel. Inget tempo, dåliga uppspel men framförallt urkass inställning! OK, det är en vanlig elitseriematch i november. Men kom ihåg att publiken betalar för att få lite underhållning!

Undrar om det var det som Sammen och Perra sa till killarna i första periodvilan för de kom ut som ett helt annat gäng i andra perioden. Stänkte dit 4 puckar och vips blev det en kul match.

I tredje perioden fortsatte Färjestad att spela ett alldeles utmärkt anfallsspel periodvis. Härligt att se intensiteten och skridskoåkningen.

Dessa 3 poäng och HV:s 1 poängare borde betyda serieledning, eller hur! Härligt!!

Både FBK och DIF vann med 3 mål, så nu är alla nöjda och glada här hemma.

Innan den här matchen startade tittade jag lite på Canal+-sändningen där Tommy Åstrand var programledare eller kanske matchkommentator. Hur som helst, han pratade en del om Brynäs målvakt - Jacob Markström - som enligt Åström är rankad som nr 1 i Elitserien.

Jag är inte riktigt säker på hur han tänker där men jag kan gissa. För rankad som nr 1 råkar ju vara Robin Rahm. Visserligen med betydligt färre matcher spelade - men ändå! Markström har spelat 17 matcher med 92,79 i räddningsprocent kontra Robin Rahm som spelat 10 matcher med 93,06 i räddningsprocent.

Man kan ju också titta på antal insläppta mål i genomsnitt:
Robin Rahm 1,85 på 10 matcher
Jacob Markström 1,87 på 17 matcher

Så han har ju rätt på ett sätt men ändå inte. Lite kryptiskt men den intelligente förstår vad jag menar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0