FBK-lägret producerar ledare

Nu har man redan börjat diskutera vem som ska ta över efter Bengt-Åke Gustafsson som hockeyns förbundskapten. Lite synd tycker jag. Bortsett från att man inte alltid begriper vad han säger, så tycker jag Bengan är alldeles utmärkt som coach. Men det kanske räcker med 5 år, som Mikael Renberg var inne på igår.

Nåväl, återigen har hockeyexpertisen (nåja, en av dem iallafall) vänt blickarna mot Värmland och föreslår en FBK-ledare. Trevligt! Så länge Färjestad inte behöver Perra. För visst är det Per-Erik Johnsson man är ute efter.

Tommy har ju redan varit förbundskapten, åtminstone assisterande. Även Arne Strömberg, Conny Evensson, Harald Lückner som assisterande (?). Ja, det finns säkert fler. Vet inte hur det är med Kulon och Gunnar J. Osså har vi Bengan då förstås.

Vad är det med den värmländska luften som gör att man kan producera ledare? Betänk även Svennis!

Kom helt plötsligt på att jag faktiskt har skrivit om det här förr och jodå, visst har jag det! Redan i februari i år ->.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0