Foppa hit och Foppa dit...

Nu skrivs det och pratas om Foppa hit och Foppa dit, Foppa upp och Foppa ner, Foppa här och Foppa där...

Staffan Lindeborg tog verkligen priset igår på tv-sändningen. Han var helt hopplös. "Nu är Foppa inne på isen", "nu har Foppa pucken", "nu byter Foppa", "Foppa","Foppa","Foppa","Foppa". Men ge dig!! ville jag skrika. Det gjorde jag nog också nu när jag tänker efter...

Jag blir så fruktansvärt trött på att höra och läsa om Foppa. Han verkar lika trött på att bli intervjuad, stackarn.

Jag vill nämligen sitta i lugn och ro - gärna i en hockeyrink men soffan duger gott - och bara njuta av hans spel - som b t w säkert kommer att bli bättre och bättre. Det spelsinnet han har är en ren njutning att bara vila ögonen på.

Låter konstigt att "vila ögonen på ett spelsinne". Kan man det?

Vad jag menar är att hans position på isen, behandling av pucken och passningarna till medspelarna gör att hockey blir en ren njutning. Och då vill jag banne mig inte höra den där Lindeborg gasta i mina öron!

Jag får väl helt enkelt stänga av volymen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0