"Hockey ska upplevas live"

Läser på FBK:s hemsida en uppmaning till supportrarna att komma och titta på hockey i Löfbergs Lila Arena för hockey ska upplevas live.

Det håller jag förstås fullständigt med om! Bodde jag i Karlstad hade jag ägt ett säsongskort!

Men frågan är om folk är så sugna på att gå och se hockey live när FBK:s situation ser ut som den gör. Visst, man ska stötta sitt lag i med- och motgång. Men ärligt talat - hur kul är det att se en hockeymatch utan mål!

Problemet var iofs detsamma förra säsongen. Då hade Färjestad 55 mål efter 24 omgångar mot årets 52 efter lika många omgångar. Tabellplaceringen i år är dock bättre.


Jag kommer självfallet att sitta bänkad framför tv:n på lördag igen. Men jag skulle inte åka 30 mil för att se mitt kära lag spela så frustrerat och vilse som de har gjort de senaste matcherna.


Jag var iallafall till Hovet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0