Såååå skööööönt!

Oj, vilken krigarinställning det var idag - från båda håll!

Matchen var otroligt spännande! Färjestad spelade emellanåt inte bra. Framförallt slarv i egen zon. Men försvarsspelet blev bättre allt eftersom matchen led. För att inte tala om krigarinställningen som ändå gjorde att laget kunde inkassera 3 poäng.

Hovet är egentligen en riktigt tråkig hockeylada men den stämning och ackustik som uppstår när det är slutsålt är svårt att få till i LLA. Har inte varit på någon annan hockeyarena på många år. Senast måste ha varit Scandinavium för typ 20 år sedan. Hmmm... 20 år sedan?! Är det sant?! Vart tusan har tiden tagit vägen??

Hur som helst, vi var iallafall på plats och såg matchen live. Jättekul! Vi får nog gå och se hockey på Hovet vid annat tillfälle än när Färjestad spelar för att kunna njuta mer av stämningen.

----------

Hade glömt hur bra Henke Karlsson är. Han var verkligen rena väggen! Hörde frustrerande djurgårdare bakom mig som skrek "Men puckdj...l! In i mål då!!".

Såg ut som Henke fick kramp då och då. Han åkte till avbytarbåset och fick lite massage emellanåt. Eller ja, åtminstone vid 2 tillfällen...

Sådan lycka han visade efter att ha hållit nollan får vi inte ofta se! Härligt! Han sa dock på intervjun efter matchen (jodå, jag har sett reprisen!) att Djurgården är hans lag i Stockholm trots att han spelade för Hammarby när han spelade i Stockholm. Där ser man!

----------

Det jag fortfarande tänker på är när FBK ligger under mot något av topplagen och spelarna (en del!) troligen märker hur trenden går, då viker de ner sig. Antagligen beror det på hur vana de är från sina tidigare lag där man är mer van att förlora än att vinna. Det saknas vinnarmentalitet! Flera av spelarna kommer från loserlag och därav inställningen att "vi förlorar ändå".

Vet inte om jag kan förmedla det jag verkligen tänker. Men jag får läsa det här sedan och försöka med ytterligare någon förklaring om inte det går hem.

Men det jag menar är att många av spelarna inte är vana att vinna och saknar därför även ledarfiguren på isen när det kör ihop sig.

En Jönsson, Wallin, Nordström eller Rhodin hade sagt något i stil med att "det är OK att vi ligger under med 2-0 mot HV, grabbar! Vi är tillräckligt bra för att komma ikapp! Kom igen nu! Och f...n den som viker ner sig!" - ungefär.

Nu känns det mer som att "äsch, de är ändå för bra för oss. Lika bra att låta dem vinna för vi kommer ändå aldrig ikapp.".

Men det ska banne mig Johnsson och Samuelsson ändra på - hoppas jag! Bra början idag iallafall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0