Sanny möter Timrå

OK, dags för både Sanny Lindström och Johan Andersson att ta sig an sin gamla elitserieklubb Timrå. Ska bli intressant att se eller framförallt höra hur de blir emottagna av publiken. Det är dock osäkert om Sanny kan medverka efter sjukdom.

Matchen sänds på Canal+ ikväll kl 18:30. Kul att FBK får visa upp sig för de som tittar på endast den kanalen samtidigt som FBK ofta förlorar när de ska just visa upp sig.

Jag kan inte se matchen för vi är bortbjudna. Känner mig dock ganska risig... Vi får se.

-----------------------
Följande går att läsa i nwt.se:

"Sanny minns hur det var när han som Timrå-spelare stod inför en match mot FBK.

– Vi pratade alltid om att vi inte skulle ha för stor respekt. Men när vi gjorde det planterade vi ordet respekt omedvetet och effekten blev istället den motsatta! I FBK är det tvärtom. Vi vet att motståndarna har respekt för oss. Jag har själv ändrat min attityd och växt som individ sen jag kom hit."

----------------------

Intressant uttalande! Jag tror att många duktiga hockeyspelare i Sverige kommer till Färjestad av denna anledning, d v s dels vet de att de kan vinna matcher och bli mästare. Men också att de växer som både spelare och människor. De flesta vill väl växa.

-----------------

Även Johan uttalar sig:

"Johan är nöjd med sin start i FBK.

– Fast jag vill producera mer framåt. Jag växer in i FBK succesivt. Det är mycket speciellt här måste jag säga. Men enbart positivt. Det är himla kul att komma både till träning och match."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0