Seriefinal!

Ikväll är det lite upp till bevis! Visserligen är det rena sjukstugan i FBK och har varit det under en längre tid men sådant måste man ta med i beräkningen.

HV71 på hemmaplan! Hoppas det blir utsålt men det kan man väl inte räkna med en torsdagkväll veckan innan lön... Har inte folket i Värmland förstått hur man lägger upp en budget?! I första hand ska man ha pengar till FBK:s hemmamatcher och sedan kommer allt det andra. Tror jag får ta och ge dem en lektion i det här.

Towe ska dit med kusse Mathilda och troligen en och annan kompis. Ståplats misstänker jag. Själv ska jag sjunka ner i soffan efter en ansträngande dag på konferens där jag själv var en av talarna. 214 personer satt det i publiken och det borde vara den största publik jag pratat till. Men det gick bra men jag hade nog lite för mycket att säga...

Fokus, fokus, fokus på kvällens match! Henke Karlsson är tillbaka i målet. Robin Rahm är sjuk! Undrar om han redan i måndags kände av detta m t p resultatet. Han ska dock inte lastas för den förlusten!

Hur går det i kväll då?

Färjestad - HV71 3-2
Måste ju tro på mitt eget lag men nog blir det tufft. Usch, usch, usch. En 3:e förlust på raken vill vi inte ha! Dessutom är det Hovet som gäller på lördag och skulle det bli en 4:e förlust känns det riktigt olustigt. Men inte gå händelserna i förväg nu...

Skellefteå - Södertälje 3-3
Kanske är jag lite för snål i tipset för SAIK. De har hemmaplan och säkert väääldigt sugna på en 3-poängare. Trenden visar dock på annat.

Modo - Luleå 4-3
Intressant match! Finns Foppaeffekten fortfarande kvar? Det återstår att se.

Timrå - Rögle 4-1
Tror Timrå har fått lite råg i ryggen nu och tar en vinst till.

Linköping - Djurgården 2-3
Järnkaminerna känns verkligen starka nu. Var Zedomanis intåg i truppen den sista pusselbiten? Vi får se.

Frölunda - Brynäs 3-1
Kan även gå åt andra hållet men jag tror indianerna fixar det här på hemmaplan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0