Ska jag ta åt mig?!

Jörgen Kalitzki skriver i sin krönika på färjestadsbk.se följande ikväll:

"### Finns många nördar därute som har lite för lite liv och för många tangentbord att knappa på."

Jag har ingen aning om vilka han menar men kan mycket väl föreställa mig att jag skulle kunna vara en av dessa "nördar".

Jag skäms dock inte för att jag skriver av mig om mina tankar och känslor för den här klubben. Det är ju därför bloggen finns.

Lite sur blir jag dock... Vad menar han? Att man bara får skriva positivt om klubben? Är man diskvalificerad annars? Till vad? Att ha åsikter? Eller att tycka att hockey är superkul - framförallt när laget man följer vinner med mod? Eller att man blir frustrerad och arg när laget förlorar fegt?

Nej, Jörgen! Tack och lov för Internet! Tack och lov för att vi har tryckfrihet i det här landet. Tack och lov för att man får lov att vara NÖRD!

Nördar förresten... Vad skulle hockeyklubbarna gjort utan publiken? Kom ihåg vilka ni spelar för! Och vilka som betalar!

Ett litet raseriutbrott från min sida...

Men att JK skulle ha läst just min blogg vore dock lite för mycket att önska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0