Vad saknas?

Jag känner inte igen mitt lag!

När de hamnar i underläge i spel mot något av topplagen, så klappar de igenom fullständigt. Det är inte likt det lag jag känt sedan urminnes tider!

Vad är det som saknas??

Varför viker man ner sig så fort man möter ett motstånd som är antingen likvärdigt eller bättre? Varför krigar man inte? Varför slarvar man? Varför kör man inte själva grundspelet och utgår från det? Varför krångla till det?

Nej, det här laget känner jag inte igen som mitt kära Färjestad. Jag saknar en Jönsson, en Nordström, en Wallin, en Rhodin. Jag saknar tryggheten och en ledare på isen.

Men det är väl ett sådant här pris man får betala när man ska gå igenom en generationsväxling. Men jag sörjer!!

Och det där snacket om att det här laget "minsann har karaktär" är ren fernissa. Det är inte sant!! Det här laget saknar karaktär! Det här laget saknar vilja - eller kanske kunskapen - att vinna. De verkar vara rädda för att förlora. Det är så ängsligt.

Jag saknar lite JÄVLAR ANAMMA! F...n, Kåberg! Vad har de gjort med dig?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0