Funderingar...

Sitter med ett glas MacMyra och goda praliner (jodå!) på bordet (tack, mamma. De kommer från dig egentligen!).

Ser Doobidoo och i ett av alla tråkiga delar i programmet slås jag av tanken att gårdagens storförlust kanske är början på en lång förlustperiod för Färjestad.

Tänk om det här gänget helt enkelt inte klarar av att komma igen? Risken är stor om det blir förlust imorgon igen. DIF är ju verkligen på G - eller på G - de har varit jättebra hela försäsongen och de matcher som varit så här långt.

OK, det blev förlust mot Luleå men det hängde på en skör tråd. Förlust imorgon och sedan Frölunda på måndag eller tisdag. Kommer inte ihåg... Frölunda måste ju verkligen vara sugna på en vinst i det här läget.

Nej, jag börjar bli riktigt orolig. Men jag ska dämpa oron med lite whisky och praliner tills morgondagens match är spelad. Först då får jag fundera på om jag ska bli allvarligt orolig eller inte... Eller vänta! Vad skriver jag? Inte tusan tänker jag dricka MacMyra och käka praliner till klockan blir 4 i morgon em...

Towe har iallafall fått tag på biljett till matchen NYR - TML på måndag. Är jag avundsjuk eller inte? Ja, gissa! Men det är så himla kul att Towe får se en sådan här match. Hon är så jäkla tuff också. Går dit ensam! Jo, jag hade såååå hemskt gärna velat följa med henne. Men vi får nöja oss med antingen LLA eller Hovet.

Hovet blir ju aktuellt i november när Färjestad kommer hit. Men till den matchen tänker jag inte köpa några biljetter till ML. Det får hon sköta själv efter allt som varit.

BTW! Visst är det häftigt att Barack Obama fick fredspriset! Inte för att jag vet varför - men häftigt är det! Han har verkligen gjort otroligt mycket för alla färgade världen runt. Heja Obama! Han verkar vara den ende vettige amerikan på denna jord. OK, en liten överdrift - men ändå! Nu ska jag gå tillbaka till Doobidoo och whiskyn.

Kommentarer
Postat av: tuwi

haha mamma jag älskar att du skriver som en tonåring ibland... "8-0!!!!!!!!! åtta-noll!!!!! WTF!!!!!!!" haha. jag sitter i lobbyn och garvar högt för mig själv. saknar er.

2009-10-10 @ 04:28:35
URL: http://newyorkc.webblogg.se/
Postat av: Mami

Saknar dig också - jättemycket! Trots att det inte ligger kläder överallt och vi nu har glas att dricka ur! ;)

2009-10-10 @ 11:03:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0