Jenson Button!

Måste självklart gratulera säsongens Formel 1-världsmästare: JENSON BUTTON!!

Han var min favorit den här säsongen, så det är extra kul att just han blev världsmästare. Vi sitter ju och tittar varje lördag när det är kval och varje söndag när det är race.

Det är ganska märkligt det här med att ha favoriter till världsmästartiteln i F1.

Faktum är att mina favoriter har blivit världsmästare varje år!! Undrar hur det kommer sig...

Det började med Michael Schumacher som vann - ja, jag har inte koll men en massa år - 7 gånger (kanske). Sedan vann Kimi Räikkonen, Lewis Hamilton och Jenson Button.

Jo, faktiskt så var det en säsong (eller kanske två) där Fernando Alonso vann. Jo, det var definitivt två. Hade inte honom som favvo då. Däremot efter att vi var i Barcelona... Nu gillar jag honom.

Så vem ska jag hålla på nästa säsong? Det får nog bli ytterligare en tysk - Sebastian Vettel får det bli. Bara så ni vet vem som blir nästa säsongs F1-världsmästare...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0