Mästarspel!

Så ska det se ut!!

0-4 Bortaplan mot tvåan i tabellen och total utskåpning! Jo, faktiskt! Färjestad dominerade matchen totalt. Alla verkade ha bestämt sig. Nu jäklar ska vi vinna den här matchen och visa att de senaste matcherna bara är plumpar i protokollet! Härlig inställning!

Robin Rahm gör ju en fantastisk insats och håller sin första nolla någonsin i Elitserien. Den som borde ha kommit i tisdags... Men vad gör det. Förr eller senare hade den kommit. Och det lär sannerligen komma fler. Artikel i Sportbladet.

Paulsson, McDonell och Bastiansen är ju alldeles strålande matchen igenom. Pihlström känns dock fortfarande lite off. Vad ska få igång honom? Skridskor åker han ju men han ska väl producera också. Eller? Vad har man tänkt att använda honom till? Inte bara som speedkula antar jag... Men vad vet jag.

Det är ju nästan synd att bara räkna upp dessa tre för det är i stort sett hela laget som gör en kanoninsats! Kåberg med sin frenesi. Åslund som börjar ta plats och både tackla och trixa. Alla norrmän - tack och lov för norrmän som kan spela hockey!

Lindgren gör väl sin bästa match i FBK-tröjan.

Ja, jag är lite euforisk trots att det inte ens är slutspel. Men det här spelet laget visade upp ikväll visar på kvalitet! Och kanske lite av det där "karaktär" också...

-----

Hur gick det annars då med tanke på mitt tips?

Skellefteå - Färjestad 0-4
(3-3 Ja, se ovan.)

Timrå - Luleå 1-3 (2-5 Blev inte så många mål som jag tippat men rätt segrare. Var ju inte så svårt att räkna ut...)

Brynäs - Djurgården 3-1 (3-5 Hmmm... Har motståndarna redan läst av DIF-spelet? Inte bra för fortsättningen. Hardy får nog kolla upp i sin spelidébok en gång till...)

Rögle - Linköping 1-5
(1-3 Oooopps, så stora siffror?! LHC kanske är på gång på allvar?)

Södertälje - HV 5-3 (2-3 Jo, jag brukar säga att varje omgång innehåller åtminstone en överraskning och det här skulle ju kunna vara en av dem... Bra jobbat, SSK!)

Frölunda - Modo 4-2 (3-1 Nästan rätt. Ser riktigt mörkt ut för Modo. Hmmm... vad ska de göra? Vad har de gjort för fel? Är "Heart of Hockey-regionen för arrogant? Har man inte tagit hand om organisationen så som man måste ta hand om en organisation kring ett hockeylag eller vilket lag som helst? Ja, jag vet inte. Men dåligt går det uppenbarligen för dem och jag gråter inte.)

Nästa omgång är på lördag. Den matchen ska vi se live! I LLA! Yeaahh!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0