Matchdag igen och Goren tebax

Tisdag, 27 oktober och dags för match igen. Ikväll kommer Frölunda på besök och mot dem är det aldrig lätta matcher. Även om det är hemma för FBK, så vet vi ju vad som hände senast...

Lee Goren är tillbaka - välkommen in i gänget igen! Hoppas du kan få fart på både Mattsson och Pihlström. De har inte riktigt hittat rätt än.

En som dock verkar ha hittat rätt är Jonas Gustavsson! Vilken keeper! I natt såg han till att Toronto tog sin första seger för säsongen och det efter ett speluppehåll på över 2 veckor! The Sun är rätt översvallande över JG. För att inte tala om Damien Cox...

OK, det var nattens match det. Ikväll gäller det alltså för Färjestad att visa att lördagens poängförlust bara var en plump i protokollet.

Så hur går det då?

Färjestad - Frölunda 4-1
Jag drar till med rätt stora siffror av någon märklig anledning. Men det vore väl tusan om inte laget någon gång kunde vinna med fler mål än uddamålet. Jodå, jag kommer ihåg matchen mot Modo...

Djurgården - Skellefteå 3-3
Oj, vilken intressant match! SAIK trivs på Hovet. Det verkar inte DIF göra... Men jag är optimist. Tillräckligt iallafall. Oavgjort!

Modo-Timrå 3-2
Hett derby! Modo är i desperat behov av poäng men tar de poäng mot Timrå ikväll? Ja, jag tror det. Gubbsen måste rycka upp sig nu. Var har vi hört den förut!

HV71-Rögle 5-2
Borde vara en lätt match för HV men vem vet. Rögle kan sprattla till och jag kan tänka mig att de hemskt gärna skulle vilja slå smålänningarna på hemmaplan. Bra bränsle! HV å andra sidan kanske tar den här matchen mer med en klackspark. Borde alltså tippa annorlunda, eller hur. Men nej, HV borde vara för starka för Rögle.

Kl 19:00 är det nedsläpp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0