Per på väg mot formelkarriär?

Gårdagen var riktigt trevlig!

Vi åkte ner till Linköping redan på fredagskvällen och bodde på Ekoxen mitt i Linköping. Kändes lite som fiendeland... Hockeytokig som man är.

Hur som helst, vi käkade middag där:

Det är faktiskt vatten i Pers glas! Dock lite rött i mitt. Ett Bourgogne som smakade nada.

 

På morgonen drog vi iväg till banan och när vi kom dit började jag allvarligt fundera över varför jag var där. Men jag stannade - förstås! - och lyssnade på grabbarna (Jonas och Peter) som drog lite teori:

Det var 23 vuxna killar och samtliga satt som ljus när kurvteknik och bromsteknik drogs...

 

Sedan gick man igenom banan. Var olika växlar skulle läggas in, var man skulle bromsa, var man skulle börja svänga och ja, det är en hel vetenskap kring det här!

 

Sedan var det dags att prova utrustning. Overall, bavaklava (huvudbonad), hjälm, handskar och skor. Per blev sååå fin!

Efter detta var det dags för lunch och lagindelning. Per hamnade i bil 9 tillsammans med Magnus (Gbg) och Jakob (Malmö).

 

Kameran dog efter 20 bilder men som tur var hade vi tagit med videokameran. Kommer på YouTube vad det lider. Men innan den dog hann jag med en bild på mig också! ha ha Kanske var detta den utlösande faktorn...

 

De små vita bilarna i bakgrunden skulle killarna köra BTW!

Det var kallt och blåsigt men alla var uppåt värre vad gällde humöret. Idag känns det dock som jag är på väg att bli förkyld eller något. Har ont i kroppen.

 

Glömde berätta att jag fick åka med i en av följebilarna. Finns som film. Samtliga bilder finns här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0