Reflektioner efter gårdagen

8-0! Svider fortfarande!

Har inte förlorat med sådana här siffror på flera flera år! Kunde inte ens hitta något på swehockey.se. Men jag kommer ihåg en 13-1-förlust mot DIF på 80-talet... OK, HV är ett mycket bra lag!

Den här förlusten igår med dessa siffror hade aldrig Jörgen Jönsson gått med på. Han hade tagit tag i det hela redan i första periodpausen. Säkert Rickard Wallin också. För att inte tala om Peter Nordström och Thomas Rhodin!

Det är vid sådana här tillfällen vi saknar ryggradsspelarna. Sanny Lindström vet inte hur det är att vara en FBK:are. Han är van att spela i ett lag som harvar i botten av ligan och blir jättelycklig av 3 poäng. Här krävs det mer.

Det är flera av spelarna som kanske är mer vana vid att förlora med sådana här siffror. Sådana lag som Södertälje, Skellefteå och även Timrå.

En del spelare verkar ha tagit med sig en sådan skitattityd från sina bottenlag. Men då är det banne mig dags att de lär sig att i Färjestad förlorar man inte med 8-0!

Vi saknar helt enkelt en ledare på isen! Sanny fungerar inte. Han har ingen FBK-anda. Han förstår inte vad det innebär att representera den här klubben.

Det är nu Mattsson, Åslund och Kåberg måste visa de nya att ingen viker ner sig när man spelar i Färjestad!

Den här förlusten får Perra och Sammen ta på sig. De valde helt enkelt fel lagkapten!

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Ja vad hände, usch. Sånt här är man inte van vid som fbkare. Jag som gick på lokal för att se matchen, men nånstans runt femman vände jag och gick hem.

Håller med dig om att det här är lite av effekten av att så mkt av ryggraden saknas, hade aldrig hänt tidigare....

2009-10-09 @ 08:39:56
Postat av: Anonym

När jag läser inlägget så här i efterhand märker jag hur frustrationen riktigt lyser igenom!

2009-10-09 @ 08:55:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0