Resultatet en besvikelse!

Jaha, 1-1. Trodde i min enfald att Robin Rahm skulle få hålla nollan. Men jag sa till Towe när FBK spelade 5-3 att de måste göra mål för 1 mål kommer inte att räcka. Nej, det gjorde inte det heller. Jo, till 1 poäng, ja. Men det är ju 3 poäng som räknas! (Hmmm... känns som en floskel.)

Otroligt virrigt i egen zon när Frölunda fick långa anfall. Vad kommer det sig av? Likadant mot Luleå. Och det här med att göra mål i powerplay. Hallå! Det är liksom meningen att det ska vara ett straff när man får spela med en man kort!

I 5-3-läget drog Färjestad istället ner på tempot och trodde det skulle räcka. No way! Inte mot hungriga indianer!

Lee Goren matchades otroligt flitigt men han såg lite seg ut tycker jag. Men tempot är kanske lägre i finska SM-Liiga. Umicevic och Paulsson fick lite fart igen. Vilket iofs Antti Pihlström också hade periodvis men annars tycker jag att han inte ser ut att trivas.

Robin Rahm! Vilken målis! Och från Sunne t o m. Min pappas hemtrakter...

Per var lite vitsig när han sa: "när Frölunda skjuter på målvakten får de Rahm-träff". ha ha

Hur gick det med mitt tips då?

Färjestad - Frölunda 1-1 (4-1 Hmmm... tankevurpa eller snarare önsketänkande)

Djurgården - Skellefteå 2-3 (3-3 Verkligen inte helt fel tippat men ändå helt galet)

Modo-Timrå 3-2 (3-2 Meeen guud, så bra! OK, på övertid men det kanske jag också menade men inte skrev ut... he he)

HV71-Rögle 5-3 (5-2 Inte så tokigt tippat här heller... Kunde inte Andersson hållit tätt sista pucken? Äsch, vem bryr sig!)

Jaha, på torsdag är det dags för nästa omgång. Då åker FBK upp till Skellefteå.

Kommentarer
Postat av: Thowe

Just det där 5 mot 3-spelet... Det var lite lite pinsamt.

2009-10-27 @ 23:33:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0