Tips 22 oktober

Ute i sista minuten...

Färjestad har i kväll en alldeles utmärkt möjlighet att förbättra bortastatistiken eftersom de möter Modo. Modo som ligger sist i tabellen. Vinner Färjestad kommer man upp på samma poäng som HV men eftersom FBK har släppt in alldeles för många mål går vi inte om.

Men vem hade räknat med en andra plats så här långt? Inte jag iallafall. Grabbarna klarar det här alldeles strålande - om det inte vore för inställningen i underläget mot både HV och Frölunda.

Hur går det ikväll då? Ja, jag ska försöka tippa slutresultatet korrekt!

Luleå - Timrå 4-1
Borde hemmalaget ta hem!

Modo - Färjestad 1-3
Den här chansen borde Färjestad verkligen ta! Jag tippar att de gör det också.

Brynäs - Rögle 3-2
Knepigare match att tippa men jag tror hemmaplan fäller avgörandet.

Djurgården - Södertälje 4-3
Inte helt given seger men jag tror att DIF fick luft under vingarna efter vinsten mot HV i veckan.

Linköping - Skellefteå 2-3
Intressant match! Hoppas Skellefteå överraskar borta samtidigt som jag förstås inte vill att SAIK ska komma ikapp FBK. Men jag tror på bortaseger.

HV - Frölunda 4-1
Ännu en intressant match! Hur går det här? Hemmavinst eller ska Frölunda ha tagit sig upp ur förlustträsket? Som de ju iofs redan tagit sig ur... Tack, VF! *sa hon surt*

Nivån på tipset vet jag först om ca 2,5 timme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0