Vilka äger svensk hockey? Ha, ja, gissa!

Hade inte tänkt skriva något inlägg ikväll - var liksom nöjd med tillvaron. Champagne till en förrätt som bestod av nachoschips med räkor, spansk peppar, vitlök, mango - ja, en typ av salsa med andra ord.

Varmrätt med saffranssås, svart  och orange färsk pasta och pilgrimsmusslor. Till det vitt Alsace-vin. Avslutningen blev glass, kaffe och en whisky. Helt OK!

Men just det! Inlägget ja! Fick lust att läsa lite på Internet och som vanligt gick jag in på Aftonbladet.se.

En rubrik fick mig att reagera - "Karlskoga äger svensk hockey". Det var jag ju helt enkelt tvungen att läsa!

Vet ju att Bofors går ju väldigt bra i Allsvenskan och det är ju fler än jag som upptäckt. Och varför går de bra?! Ja, gissa det, smart ass!

Jo! Samarbetet med - THE ONE AND ONLY - Färjestad! Förstås! Men det kan ju inte svenska hockeyetablissemanget erkänna för det skulle innebära att de erkänner att de har haft fel ända från början! Och det går ju inte!

Färjestad satsar på sina samarbetspartners. Hur många spelare i Bofors är det inte som fått chans att få spela i FBK och naturligtvis även åt andra hållet. När spelare inte platsar i A-laget (FBK) får de sin chans i Bofors och kan där hitta sin form.

Hur enkelt och genialt som helst! Fortsätt på den vägen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0