Granak och nya tröjan!

Blev väldigt förvånad när jag hörde Dominik Granaks namn i Rögletruppen i kväll. Varför spelar inte han i Färjestad den här säsongen, funderade jag över.

Läste VF och fick svaret:

"Jag och hela Slovakien hade ett dåligt VM. Efter det var det bara en klubb i Ryssland som var intresserad men det var inte en av de bättre. Dessutom hade jag varit tvungen att skriva på ett tvåårskontrakt.

Färjestads sportchef Thomas Rundqvist uttalade sig i efterhand och sa att om Färjestad tidigt vetat att Granak var intresserad av Sverige hade man velat förlänga kontraktet.

– Men när vi pratade under slutspelet var jag 90 procent säker på att det skulle bli Ryssland. Givetvis var jag besviken att det inte blev så. Sen när jag började fundera på Sverige igen pratade min agent med Färjestad men då var det redan för sent, man hade redan värvat Lindgren, Lindström och Blindenbacher.

Därför skrinnar Dominik Granak in i Rögles tröja i kväll."

Lite klantigt ändå kan jag tycka.

----------------

På tal om tröja... Varför har Färjestad bytt den gröna från i fjol till den här fåniga halvgröna/halvvita pajasdräkten? Den är skitful med de stora vita revärerna (heter det så?) på axlarna! Den som har designat den här tröjan ger jag inte mycket för. Tröjan förra säsongen däremot var riktigt snygg! Trist att någon har förstört den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0