Söndag... med kärringar

Torrt om hockey, trots Chech-turneringen. Missade faktiskt helt och hållet Finlandsmatchen idag och det var tydligen lika bra. Storförluster och sådant (vad är "sådant"?) kan man vara utan...

Per och jag kom hem 01:20 inatt och då var festen fortfarande i full gång. Efter lite snack med ungdomarna gick vi och lade oss i den förhoppningen att vi ändå kunde somna med en och annan kudde över örat. Men icke!

När klockan hade blivit 03:30 messade jag Towe att nu fick de ta och avsluta festen. Tog ett tag innan det blev tyst men sedan så. Hur som helst så har vår nattsömn varit väldigt kort i natt.

Towe och jag har städat, jag har klippt gräsmattan, Per har fixat med stuprör och vi har även tagit en promenad! Nu väntar en skinkstek i ugnen på att bli uppäten. Svårt att tänka sig att även vi var ute på middag igår med sen hemkomst och tre melondaquiri innanför västen. Anders vet att bjuda gott!

Han bjöd även på god biff med grönsaker. Som vanligt fantastiskt vin. Otroligt bra och spännande fotbollsmatch också! Men det var förstås inte Anders förtjänst...

Allt negativt jag har skrivit om Zlatan får jag ta tillbaka nu. Han är verkligen värd allt positivt man kan säga. Skönt att han kan motbevisa alla gnällkärringar! ha ha

På tal om "kärringar", så läste jag en artikel om Challe Berglund i Aftonbladet där han kallade en av sina spelare för "kärring": "– Han gömmer sig bakom sina kompisar som en jävla kärring, säger Timråtränaren.".

Undrar vad Challe menar med det, d v s ordet "kärring". Betyder det att han anser att den här killen är som en tjej som inte vågar stå för vad hon gör? Eller vad menar han? Nog tycker även jag att "kärring" är kvinnorelaterat som skrivs i kommentarerna under artikeln.

Kommentarer
Postat av: Linda

han pratade inte om en av sina spelare...

2009-09-10 @ 15:20:37
URL: http://liindawestiin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0