Förrädare!

Jag var på Globen igår och hejade fram Djurgården till vinst över Linköping i den 4:e semifinalen. Kände mig som en riktig förrädare! Märklig känsla. Trots att Färjestad inte spelar semi, så kändes det som om jag svek. Men jag skulle aldrig - ALDRIG - hålla Djurgården framför mitt kära Färjestad!

Mäktig stämning var det! Tror inte det var riktigt fullsatt men inte långt ifrån. Efter matchen ville man bara ha mer. Går DIF vidare ska vi pallra oss dit igen. Towe messade hela kvällen och kände suget även hon. Förstår det. Stämningen gick väl igenom tv-rutan kan jag misstänka.

Tog någon enstaka bild med mobilen och filmade lite också. Får se om jag kan lägga upp det senare. Glömde nämligen sladden på jobbet. Kan ju inte ta med alla jobbgrejor på hockey heller...

Matchen då? Ja, den första perioden ägde Linköping med fart, finess och passningar som skar genom mittzon. Djurgården kom ingen vart, det var totaltstängt till LHC:s zon. De spelade mycket bra då!

Efter att Ragnarsson åkte på en rejäl propp utan att någon utvisning följde verkade det som om DIF:arna blev förbannade och började åka skridskor och tackla LHC-spelarna över hela isen. Blev bättre och bättre hockey samtidigt som publiken skrek mer och mer.

Ja, det var en kväll att missas. Synd bara att det ena laget var "fel". Men vi kommer igen!

Kommentarer
Postat av: P

"En kväll att missas"?



SM-guld SM-guld SM-guld SM-guld SM-guld SM-guld SM-guld SM-guld SM-guld SM-guld SM-guld SM-guld SM-guld SM-guld SM-guld SM-guld SM-guld SM-guld SM-guld SM-guld SM-guld SM-guld SM-guld SM-guld SM-guld SM-guld SM-guld SM-guld SM-guld SM-guld SM-guld SM-guld SM-guld SM-guld SM-guld

2010-04-08 @ 22:26:04
Postat av: Anonym

Ja ja ja...! Ni har inte vunnit än!

2010-04-09 @ 07:56:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0