HV(7)1 på Hovet igår

Vi var på Hovet igår och såg HV71 ta guldet. Andra säsongen på raken jag och Towe ser en guldmatch live. Rätt trevligt, faktiskt. Vi stannade dock inte lika länge på arenan som i fjol - av förståeliga skäl...

Hemmaklacken var helt enorm. Det märks att det är en klack med fotbollstraditioner. Att hela publiken står upp och sjunger istället för att det bara är ståplatspubliken som sjunger och försöker få igång sittplatspubliken också. Typiskt LLA och även Kinnarps vad jag sett på tv.

Stämningen var så enorm, så det var svårt att värja sig. Klart man rycktes med och skrek som en galning också. Nja, kanske inte som en galning. Ganska sansat var det. Hade det varit ett annat lag på isen hade det antagligen låtit annorlunda.

Men nu är säsongen över vilket betyder att det nu finns tid att ta hand om hus, familj, kropp och själ. Ganska skönt faktiskt. Vi får väl se vad den här bloggen innehåller framgent.

Nu ska jag iallafall gå och lägga mig för att läsa en bok. Den handlar INTE om ishockey. Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0