Satsa på ungt och eget!

Dock inte om det här... (läs inlägget nedan)

Reagerade på det Sanny Lindström sa till någon av värmlandstidningarna efter förlusten i tisdags:

"– Det är klart att det är ett fiasko, jag och 15 nyförvärv flyttade inte hit för att åka ut i kvarten, säger lagkaptenen Sanny Lindström."

Ja, inte verkade de flytta till Färjestad för att deras hjärta klappar speciellt för just Färjestad. Vilket också märktes! Inte bara i slutspelet utan hela säsongen. Inget jävlar anamma! Dock inte från alla håll. Tänker på t ex Emil Kåberg. Alltid favoriten!

Men de här 15 spelarna som Sanny nämner här ovan ville bara till Färjestad för att ta guld. Men de verkade inte vara beredda på att ta kampen. Så här är svaret till nästa säsong - enligt mig!

Den här säsongen lär bli ett ekonomiskt fiasko för Färjestad, vilket går att läsa även det i värmländska tidningar. Det kommer att påverka nästa säsongs trupp. Antagligen menar man att FBK inte kommer att ha råd med dyra importer. Det tycker jag är bra. Satsa på unga, lovande talanger från egna leden!

Folk gillar att se värmlänningar i laget. Eller åtminstone killar som har spelat i laget tidigare och har hjärta för klubben. Där ingår t ex Rickard Wallin (Västerås), Martin Sevc (har spelat i klubben vid två olika tillfällen och vill tillbaka), Dominik Granak (har även han spelat i klubben tidigare och vill tillbaka vilket visar på hjärta).

Framför allt vill man se t ex Robin Sterner, Jonas Brodin, Anton Grundel, Robin Rahm (istället för en sthlmsimport som H Karlsson) och varför inte Erik Thorell. Visst, de är unga. Men jag lovar! De har banne mig mer hjärta för klubben än flera av de dyra äldre importerna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0