Banta?!

OK, det här är en hockeyblogg men emellanåt gör jag en avstickare. Framförallt när jag blir upprörd.

Idag blev jag upprörd när jag läste i dagens ab.se om de stackars chilenska gruvarbetarna som är fast i en gruva 700 meter ner i jorden. Fruktansvärt! Det i sig är upprörande.

Men det jag verkligen reagerade på var när en idiot till journalist skrev följande:

"Den dåliga nyheten är att en genomgång av gruvarbetarnas fysik visar att minst nio av dem inte kommer att rymmas i hålet om de inte minskar sina midjemått, enligt CNN.

Den goda nyheten är att de har upp till fyra månader på sig att banta. Så lång tid kan det nämligen att ta innan hålet är färdigt."

Banta?! Hur tusan tänker de nu?! De lever på (om jag minns rätt) en matsked tonfisk och en dl vatten per dag samt ett kex varannan dag. Banta?! Hur då? Antagligen tyckte journalisten att det var ett kul skämt. Undrar vad gruvarbetarna och deras familjer tycker...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0