Söndag 1 augusti

OK, idag är det sista semesterdagen och sista dagen jag bloggar under kategorin "Semester" i år. I fortsättningen kommer det att handla om hockey, hockey och hockey. Kanske något enstaka personligt inlägg men de blir inte många - tror jag... Nåja, vi får se.

Skjutsade iväg Jeppe till jobbet imorse vid 7-tiden. Han skulle göra ett långpannejobb idag också. Var lite trött eftersom vi kom i säng rätt sent i natt men jag överlever.

Upptäckte när jag käkade frukost att flotten var kaputt, så Per och jag ägnade större delen av förmiddagen att försöka få upp den eller åtminstone rädda den på något sätt. Finns bilder på Facebook.

Käkade lite lunch, drog iväg till Coopan för att handla, hem, såg Formel 1-loppet från Ungern och sedan läste jag ut "Tre sekunder" av Roslund/Hellström. Mycket bra! Så bra att jag ibland snubblade på orden för att komma fram fortare i handlingen. Ja, jösses! Kanske lite väl detaljerad i beskrivningen av slagsmål. Gillar definitivt inte sådant. Men sammantaget - EN MYCKET BRA BOK!

Middagen bestod av räkor i chili-/vitlöksolja och färsk pasta. Tog ett litet glas vitt vin till - mest för att känna smakerna ihop. Ska hämta Jeppe senare ikväll, så det får vara bra så.

När Per känner sig någorlunda klar med den hängränna han håller på med nu ska vi se gårdagskvällens avsnitt av "Mördarens spår" på SVT Play. Tycker det är en alldeles utmärkt brittisk deckarserie med fristående avsnitt.

Sedan i säng i hyfsad tid. Har det verkligen gått 5 veckor?? Kan inte förstå att det gått så fort. Har det med åldern att göra?

Övrigt:
Luft: 23 gr eller något sådant. Sol och rätt skönt ute men det har blåst en hel del. Jo, de där förbaskade getingarna är fortfarande kvar och kommer naturligtvis fram när vi sitter och njuter i solen!
Vatten: 19 gr och jag har faktiskt badat idag!!
PW: Nej, inte idag heller...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0