Inte Hovet ikväll heller...

Känner att jag sviker mitt lag genom att inte åka och heja på dem på Hovet - den här gången heller!

AIK är motståndaren och det borde inte vara några problem. Men det här gnagargänget ger sig inte i första taget. Ska bli intressant att se vad det blir för typ av match. AIK har ju förlorat de 4 senaste gångerna samtidigt som FBK vunnit mycket på bortaplan.

Kan det bli oavgjort? Nej, jag tippar självfallet på bortaseger.

Har varit en hel del diskussioner kring Djurgården på Radio Stockholm idag. Det handlar om att DIF inte har samma förutsättningar som de andra elitserielagen ute i landet vad gäller träningsmöjligheter. De äger ju inte sin arena utan måste anpassa träningstiderna efter de tider som finns till buds.

"På sikt kan det här innebära att DIF inte finns i Elitserien om några år" säger sportchefen Järefeldt till radion. Lite väl dramatiskt kan man tycka. Det är ju inget nytt direkt och förra säsongen höll DIF på att ta guldet... Men visst! Problem förstår jag att det kan vara - både träningsmässigt och ekonomiskt.

Stockholms stad borde kanske upplåta Hovet till både AIK och DIF - för Stockholm har ju faktiskt två lag i Elitserien - och inget annat. Det är ju inte bara eliten utan det är väl även juniorer på olika nivåer som behöver träningstider. En träningsarena bredvid är kanske inte så dumt heller. Vad sägs om Globen? Eller kanske inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0