Matte upp i taket!

Mysiga, kalla, vintriga december är här. Ja, det har den ju varit i några dagar redan... Redan mycket snö och isen ser ut att ligga så långt av Mälaren som jag kan se. Ovanligt tidigt men då blir väl Vikingarännets arrangörer lyckliga.

Men det är inte därför jag skriver. I eftermiddag möter FBK Modo på hemmaplan. Om jag förstått rätt ska Gustaf Thorell spela i Modo. Måste kännas riktigt konstigt för honom eftersom han tillhört FBK i många år. Dock verkar han tycka det ska bli skoj att visa en och annan vad de missat. Det får han gärna göra så länge FBK vinner.

Vi har en liten glöggafton här i em/kväll där alla utom jag är djurgårdare. Men det är väl värdinnan som bestämmer vilken match som ska stå på, eller hur!

Läser att Mattias Johansson har bestämt sig för att lägga av med hockeyn nu. Det lär innebära att hans tröja nr 17 åker upp i taket inom en snar framtid - det är jag rätt säker på! Kanske i utomhusmatchen men vilket tak blir det? Nja, kanske mer symboliskt isåfall. Annars kanske de väntar med detta tills slutspelet sätter igång. Men upp i taket det ska den garanterat!

Men för att återgå till lördagens fulla omgång - och då syftar jag inte till inmundigandet av en massa glögg...

Skellefteå-AIK 3-4
OK, ska det bli en diskussion om vilken klubb som äger namnet AIK igen? Tror på Solnagänget för västerbottningarna har redan bestämt sig för att de är bäst. Underskattning stavas det. Det här tipset kommer jag att få äta upp!

Färjestad-Modo 4-1
Kanske t o m en nolla men jag ger Gustaf Thorell en chans att göra mål på sitt forna gäng.

Djurgården-Timrå 4-3
TIK åkte på en rejäl holmgång i förra omgången. Därför tippar jag (kryss från DIF:aren!) - hemmaseger!

Linköping-Södertälje 3-2
SSK är bra! LHC är också bra! Och lite bättre än SSK.

Luleå-Brynäs 5-1
Luleå på hemmaplan verkar vara en stark etta. Underskattning? Nej, de har nog huvudet med sig.

Nu iväg till annat här i livet - men bara för en kort stund!

Kommentarer
Postat av: Per

"alla utom jag är djurgårdare" heter detv ...



mvh

"Djurgårdaren"

2010-12-04 @ 15:19:37
URL: http://blog.crisp.se(perlundholm
Postat av: Lavransalba

Just found your home page its great, best site I seen for ages. This is a wonderful wealth of information, it looks like you folks do great service keep up the good work.

2011-02-04 @ 07:29:09
URL: http://lavransalba.blog16.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0