Seg söndag...

Gårdagskvällen var mycket trevlig! Hann dock inte se speciellt mycket hockey, så matchen kan jag inte uttala mig om. Skulle gärna ha sett t ex när Salak blev skadad eller när videogranskningen tog så lång tid och egentligen betydligt mer än så. Inte spelade jag inte matchen heller... Klantigt! Alla 08:or runt omkring mig störde mig väl...

Känner mig lite småsjuk. Kan det vara en förkylning eller är det efterverkningar från igår? Kom i säng runt 01-tiden och då hade vi käkat mat, druckit gott vin och - faktiskt - en liten whiskyprovning. Käkat smarrig ost och mer gott vin. Spelat TP - jodå! Jag och min medspelare sopade banan med resten av gänget. ha ha ha

Men jag kanske skulle skriva något om hockeyn istället för att bara sitta här och småbabbla...

Skönt med en seger en lördag efter ett antal förluster. Var på tiden! Tråkigt dock att Salak blev skadad. Var kanske inte det som behövdes i det här läget. Å andra sidan är det bara 3 omgångar kvar till jul. Är det sant? Det är ju för tusan tre veckor kvar! Måste kolla upp om det är någon turnering som börjar. Förr om åren var det ju Izvestija som ingen ville åka till. Men den har de väl lagt ner... Eller bytt namn på den. Just det! Channel One Cup. Ska bli intressant att följa.

Funderar även på Perras agerande i båset mot Corso. En del av mig anser att han agerade på rätt sätt. En annan del av mig anser att så gör man inte om man förväntar sig att den enskilde ska ha fortsatt förtroende för ledaren. Knepig situation! Man får ha i åtanke att det kan ha legat en hel del bakom som vi inte har en aning om.

Hur som helst, efter gårdagskvällens vinst har FBK lika många poäng som SAIK och bara 3 poäng efter Luleå! Oj, vad spännande! Men lugn, SAIK och LHF! Färjestad brukar inte ta chansen att gå upp i serieledning när de väl får den. Varför det är så vette tusan. Börjar väl slappna av om de märker att det funkar att bara "ställa ut en skridsko på isen". Men knappast i det här sällskapet. Nåväl, intressant fortsättning följer och nu ska jag snart gå och lägga mig för den intresserade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0