Utematchen!

Ska ta allt från början... OBS! Bilderna är tagna med min iPhone och därför inte av speciellt bra kvalitet.

Efter lunchen hos min mor gick vi hem till lilla lägenheten och klädde på oss med 4 lager. Iväg till Torget för att möta upp andra supportrar som skulle tåga genom stan ut till arenan. Det var en mäktig syn med alla facklor. Tyvärr hade någon missat att informera trummisen om detta tåg. Var lite si och så med sången och takten... Men kul ändå:


När vi kom till arenan mötte Tina och Bernt upp. Det var gratis inträde till förfesten. Där bjöds det på köttbullar minsann:

...och liveband.

Vid 18:30-tiden gick vi mot arenan. Lite kallt men vadå! Vi var ju väl påpälsade. Här Towe och Per:


När vi går mot utearenan får jag helt plötsligt inte gå. Per stoppar mig med armen. Jag är ju fullt upptagen med min iPhone! Och gissa varför jag blev stoppad...:

Jag blev lite snopen måste jag säga...!

Väl på plats och där blev vi stående resten av kvällen. Från ca 18:30 till ca 22:00. Men det var helt OK! Lite frusen om fötterna men inte på långa vägar lika frusen som när vi var på utematchen i Göteborg. Men vi lärde oss väl något då också.

Det historiska nedsläppet klockan 19:32 (min klocka måste ha gått vääääldigt mycket fel!):


Matchen som sådan var rätt hyfsad. Färjestad kändes dock lite frusna i andra perioden. Fick intrycket att de längtade in i värmen men efter Sammens timeout fick de lite vargastänk i blicken!

Visste inte under matchens gång att rinken skulle vara av mindre mått än ordinarie rinkar. Men det kändes som det var en mindre rink och det visade sig ju också vara fallet.

Märktes även i slutet på perioderna att det snöade lite lätt. Men det hörde ju till! Oerhört charmigt.

Häftigt med fyrverkerierna när Färjestad gjorde mål. Måste ha hörts ända till både Forshaga och Hammarö.

Till slut den historiska och förstås obligatoriska lagbilden på Frölunda och Färjestad:


När matchen var över tog vi en taxi in till stan för att käka någonstans. Då var klockan 23:00 och jag kan berätta för den oinvigde, att i Karlstad en söndagkväll kl 23:00 är INTE mycket öppet! Vi fick ta Donken för att få åtminstone något i magen.

Hem sedan för att sova sött och upp med tuppen kl 08:00. Både Per och Towe jobbar idag medan jag ska slappa i soffan och se inspelningen av matchen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0