Efterlysning! Var är våren?

OK att man sitter inne kväll efter kväll för att titta på OS men att behöva sitta inne och titta på Melodifestivalen med det ena sämre bidraget efter det andra gör att jag EFTERLYSER VÅREN!

Jäkla väder! Hellre går jag en riktigt lång promenad än sitter och tittar på det här musikaliska eländet. Men vem vill ge sig ut i det här arktiska landskapet - vind på säkert 15-20 meter/sekund och -15 grader? Ja, inte jag iallafall. Per har dock trotsat vädergudarna och åkt in till stan för att gå på bio.

Själv sitter jag alltså och kollar in Sonja när hon sover och Sixten när han försöker tvätta sig i rumpan. Dricker ett helt fantastiskt vitt vin (Pinot Gris Grand Cru Hengst -07, 149 kr. KÖP DET!) och försöker genomlida den här eländigt dåliga musiktävlingen kallad Melodifestivalen. Var de två tidigare tävlingarna lika dåliga?

I den här tävlingen är det två som sjunger falskt, en grupp spelar en dålig kopia av tidigare hitlåtar, en sjunger på ett språk som ingen begriper, en tjej försöker efterlikna Britney Spears eller någon annan av dessa otaliga småtjejer som vill synas i media. Dessutom en grupp som är en något feminin kopia av Nordman men bäst hittills - Timotej tror jag de heter.

För att inte glömma Darin! Men det var en väldigt intetsägande låt han kom med. Men han är otroligt talangfull. Cruisified Barbaras låt är en sämre kopia av tyska Scorpions hitlåt Wind of Change.

Tack och lov för Dolph! Men ändock! Jag ger upp! Vad visar 4:an? Är det ingen hockey ikväll??

Men framför allt: När är det dags för omstart i Elitserien igen?? Och när kommer våren??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0