Lång väg kvar

Trodde det skulle bli en rolig lördagkväll när Elitserien tog ny fart efter OS-uppehållet men det visade sig att det tyckte vare sig jag eller Färjestad.

Jag frågade i ett inlägg för ett par veckor sedan om Djurgårdens upplägg med att åka till Kanarieöarna framför Färjestads upplägg med skoteråkning i norra Värmland skulle vara bättre. Efter i går verkar det ha varit ett bättre upplägg att åka till Kanarieöarna framför att åka till norra Värmland...

Själv var jag faktiskt inte speciellt intresserad av att följa matchen till en början men jag gick iallafall ner efter middagen för att titta till resultatet. Vi äter för övrigt fortfarande i Towes gamla sovrum. Men efter att jag sett ställningen (3-1 till Modo) gick jag upp igen. Matchen slutade alltså 10-3! Vad ska man säga om det? Nada just nu.

Känns som Färjestad har lång väg kvar till slutspelsformen.

I morgon är det mars vilket förkunnar att våren är på väg. Det inspirerar till att vara ute men det är svårt att gå promenader när snön fortfarande ligger djup på trottoarerna. När det dessutom är tö blir det en kamp.

Tittade på grannens hus i morse när jag vaknade. Snön på taket över deras altan var som en tjock gardin.

Lång väg kvar även för våren.

Köket då? Klart så långt att vi bara saknar en rörmokare som ska installera diskmaskinen och vattnet i övrigt. Sedan ska gardiner upp och hela köket från vån 2 ska flyttas ner.

Men nu ska jag och Per ut på isen och bränna grenar från trädet vi sågat ner under några helger. Bäst att passa på innan isen smälter bort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0