Talgdanke slår mig!

För det första; varför heter det så? Varifrån kommer det talesättet? Vet inte men det kändes rätt att använda det nu.

Läste nämligen i Expressen.se:s OS-del där New York Rangers tränare verkar få ett och annat utbrott på träningarna. Skriker och gormar som den värsta idiot! Åtminstone är det så vi skulle se honom om han var en tränare eller ledare i Sverige. Det är naturligtvis den typ av ledarstil de har i USA, d v s "management by fear".

En sådan ledarstil går sällan hem i Sverige. Tack och lov!

Det var då den där talgdanken slog mig! Det skulle kunna vara därför både Micke J och Dick A tyckte det var rena pesten i AHL. Isåfall högaktar jag dem! Sådan ledarstil motiverar inte till stordåd direkt. Motivation och engagemang däremot.

" - Ska det vara så jävla svårt. Ni suger. Det är pinsamt."
" - WHAT THE FUCK IS WRONG WITH YOU?"

Jösses vad motiverad jag skulle bli...!

---------
En annan sak som slog mig...

Undrar om Rickard Wallin valde NHL den här säsongen för att få en chans att spela OS. Nu blev det ju inte så, tyvärr.

Kommentarer
Postat av: thoowe

Av egna erfarenheter vet jag med mig att den stilen inte fungerar... ;-)



KAN det vara en NetBook?! Har ni beställt redan?



Jag vet vad du gillar. Caprischosa (mm, fin stavning) och minst 70%-lig Kanske Lindt?

2010-02-10 @ 09:11:47
URL: http://thowes.blogg.se/
Postat av: thoowe

Google <3



pizza capricciosa

2010-02-10 @ 09:13:28
URL: http://thowes.blogg.se/
Postat av: mami

Ärligt talat är jag lite trött på pizza... Får man välja något annat?

2010-02-10 @ 12:58:52
URL: http://fbkhockey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0