Från norr till söder

...på bara några få dagar. Så ser FBK:s schema ut. Ikväll Norrland - Skellefteå - och på torsdag Skåne - Rögle.

Vet inte hur många mil det är mellan dessa orter och jag är inte tillräckligt intresserad för att söka på det heller.

Skellefteå ikväll alltså. Hur går det? De har ju haft problem med Färjestad ett bra tag nu. Med tanke på FBK:s form ser det ju inte direkt lättare ut för dem heller. Men det är samma målskillnad mellan lagen och det är samma antal vinster, så FBK är inte på något sätt bättre utifrån dessa fakta. Sedan tillkommer ju andra parametrar såsom den mentala biten.

Ska bli kul att se Magic Mike igen. Lite lär han nog få spela och självklart är han med i line-up:en på lördag i LLA! Är det kvällsmatchen förresten?

Hur går det i kväll då? Jag tror på vinst. Mitt tips:

Skellefteå - Färjestad 2-4

BTW! En gratulation till Jörgen Jönsson är väl på sin plats. Han kommer nämligen att få en medalj av kungen. Går att läsa i vf.se. Han får den för sina insatser på isen. Han är ju den ende hockeyspelaren i världen som har vunnit nationella mästerskapet, VM och OS samma år! JJ är unik i och med detta.

Har inte hört att någon annan hockeyspelare har fått någon medalj tidigare men jag har ju verkligen inte koll på allt som händer i hockeySverige. Jo, Towe! Det är sant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0