Fredag 16 juli

Åter igen en fantastisk dag med sol och värme. Vi hade 30 grader på baksidan. Har bildbevis men jag är för lat för att koppla in mobilen och ladda över bilden...

Igår kväll såg jag tjocka moln dra förbi väster om oss men ingenting här. Visst är det märkligt att vi i Kungsängen aldrig får åska. Regn kan vi få men väldigt sällan åska. SMHI har förvarnat för åska imorgon, så vi får väl avvakta och se hur det blir.

Är fortfarande ensam. Det är osäkert när Per kommer hem, troligen söndag. Det ger sig. Imorgon tänkte jag åka runt till olika loppisar och dödsbon. Har ju faktiskt lovat Tina att checka läget. Återkommer, Tina!

Fiskmåsungen fanns inte på plats imorse när jag gick ut. Däremot fanns det en mängd fågelfjädrar på sista trappsteget i hallen, bildbevis även här! Såg även fågelfjädrar i tvättstugan och i gästrummet. Har tydligen varit en liten kamp eller kanske man ska kalla det för en liten lekstund för katterna. Usch, jag tycker det är hemskt. Tror dock inte att det var fiskmåsungen. De här fjädrarna var lite för mörka. Det som är ännu mer scary är att jag inte hörde någonting av partyt här nere! Vad ska man göra? Det är ändå ett kattkall det här med att jaga fåglar.

Vad har jag gjort idag då? Jo, jag har fixat lite med trädgården - igen! Badat, solat och läst ut boken jag läste just nu, Anna Jansson "Först när givaren är död". Taffligt språk till en början men det tar sig. Redaktören (eller vad det heter) borde ha talat om för författaren att det var taffligt! Själva storyn verkar hon ha blivit inspirerad av både "Da Vinci-koden" och Håkan Nesser's "Berättelsen om herr Roos". Det stör mig enormt om man är för nära originalet, oavsett vad. Känns för amatörmässigt men det är klart alla kan inte vara proffs! Men ändå...

Idag har solen känts varmare än tidigare och då är det inte varmare temperaturmässigt än tidigare. Det kan bero på att det blåste väldigt lite. Det riktigt kokade på baksidan. Badade ofta men vågade inte stanna i för länge. Har hela tiden i bakhuvudet att det är lätt att drunkna. Vad som helst kan hända och panik kan vem som helst få. Ja, inte bara panik även kramp. Även om det aldrig hänt mig på sjön. Däremot när Towe försökte lära mig hur man verkligen ska simma bröstsim. Tydligen använder jag mina ben på ett inkorrekt sätt. Men då var vi i en simhall.

Jag får också lätt yrsel eftersom jag har så lågt blodtryck. Varje gång jag vänder mig om i vattnet, så blir jag nästan svimfärdig. Måste alltså vara väldigt försiktig när jag badar, åtminstone nu när jag är ensam.

I övrigt inget speciellt. Börjar tröttna på att vara ensam nu, så alla mina darlingar får gärna komma hem snart! Har ju iofs the kitties som gärna håller sig nära mig. Det är trevligt!

Tillägg kl 22: Hörde ett herrans oväsen utanför och gick ut. Gissa vad! Jodå, den lilla fiskmåsungen var tillbaka och Sixten hade förstås fått syn på den. Ja, säkerligen inte bara "syn". Men då gick jag till attack och räddade fågeln. För hur länge vette katten (ursäkta ordvalet!). Vi får se hur läget är imorgon. Synd att jag inte hade med mig mobilen för ett kort på två katter intill en fågel. Inte varje dag man ser sådant...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0