Fredag 30 juli

Blåsigt värre idag! Sällan man ser Mälaren så uppriven som idag. Lätt att tro att man bor vid havet när det ser ut som det har gjort idag. Enorma vågor där det går en massa gäss. Både jag och katterna blir oroliga. Gillar egentligen inte när det blåser samtidigt som jag tycker det är lite spännande.

Vad har fredagen burit med sig då? Jag har jobbat lite med projektledarutbildningen men det går fortfarande trögt. Är inte alls sugen på att "använda hjärnan". Har dock kommit en liten längre bit på vägen men fastnar i små detaljer och sedan tycker jag det blir tråkigt.

Per drog iväg till Täby för att hjälpa Matilda fixa ett pass till henne. Efter det drog de iväg till Järfälla GoCartClub och körde lite.

Själv satt jag alltså hemma... Tvättmaskinen strulade efter de nya svindyra handdukarna som skulle "avluddas" eller vad man nu ska kalla det för. Det är vid sådana tillfällen man inser hur viktig tvättmaskinen är.

Idag skulle också "getingmannen" komma och nog kom han alltid - men när klockan var bortåt 16:00... Hade ju varit bra att få veta det innan, så jag kunde ta en PW...

Nåväl, vi får väl se om getingarna är borta imorgon. Då ska vi åter igen in till stan. Den här gången för att se Pride Parade tillsammans med Lidde, Kerstin och Anders. Middag på någon trevlig restaurang blir det förstås.

Ikväll blev det grillat, klyftpotatis, sallad och ett portugisiskt vin. Ganska gott. Jeppe har jobbat full dag igen. Han jobbar hur mycket som helst, grabben min!

Men nu ska jag återgå till kommissarie Morse på kanal 9. Lite nostalgi så här en fredagskväll.

Övrigt:
Luft: runt 20-22 gr och växlande molnighet. BLÅSIGT!
Vatten: ingen aning. Vem vill bada i denna blåst?
PW: blev alltså ingen p g a getingmannen som kom så sent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0