Lördag 10 juli

Åter i Kungsängen! Blandade känslor. Har haft en himla trevlig och mysig tid i Karlstad med omnejd. Vi är verkligen nöjda över att ha den här lägenheten.

Vi vaknade upp runt 8 i morse i Jonsbol. Käkade frukost med Bitta och Johan. Åkte till K-d för att fixa det sista, d v s hämta upp tvättkläder, tömma kylskåpet (glömde dock brödet i skafferiet) och lämna sängkläderna.

I Jonsbol var det runt 20 grader på förmiddagen. När vi kom till K-d var det strax över 20 gr. När vi kom till Kungsängen var det 30 gr. Lite skillnad...! Det blir en helt annan värme när det går över 25 gr. Snacka om medelshavsvindar!

När vi kom hem packade vi ur bilen och gick omkring och ropade på kittemittarna. Inget svar! Nähä. Iväg för att handla lite mat. Hem igen och när jag gick ur bilen såg jag Sonja sitta på ena grannens trapp med halva kroppen. Den andra halvan låg under trappen. Där satt hon och jamade högt när jag kallade på henne. Det var så sött!

Sixten dök upp efter ett tag och de fick varsin rejäl skål med "sockerkattmat". Den slank ner medan Per och jag tog oss ett dopp i Mälaren. Hur skönt som helst!

När vi kom upp var det ett väldans gosande med dessa katter. Fram för allt Sonja var som en skugga efter mig. Jag inbillar mig att hon undrat var jag hade tagit vägen. he he

Nu är det snart dags för middag och senare i kväll blir det fotboll. Självklart hejar jag - correktion: VI - på Tyskland.

Tog en hel del bilder men jag tror inte alla uppskattar att jag lägger upp dem här. Skickar länk och lösenord till familjen later on.

Övrigt:
Vatten: 23 gr (Bara! Skönt ändå. Det skvallrar dock om att det troligen har varit frånlandsvind medan vi varit borta.
Luft: 20 i K-d, 30 i K-ängen
PW: nada

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0