Lördag 31 juli

Skjutsade Jeppe till jobbet imorse när klockan var 7:10. Hem sedan för morgonbestyr. Tvättade lite och läste mer i boken jag läser nu "Tre sekunder". Den var så spännande, så jag kunde inte släppa den.

Per å andra sidan fortsatte med hängrännorna på framsidan. Blir riktigt bra! Vi behöver ta i itu med balkongbrädorna också. Kanske något för mig?

När klockan var 11:30 drog vi in till stan för att träffa Mats, Kerstin och Anders. Vi skulle se Pride-paraden tänkte vi. Men först en lunchburgare på Donken, Wasagatan. Sedan iväg till Östermalmstorg. Träffade Mats och Kerstin där. Gick vidare till Strandvägen där vi hittade en ledig bänk. Då var klockan runt 13:00. Paraden skulle gå från Zinkensdamm då, så det skulle dröja ett tag innan de var hos oss. "Ett tag" blev 1,5 timme. När klockan var 14:30 kom tåget. Oj, vilka roliga figuer! Samtidigt som det förstås är ett seriöst budskap. Vi tog en massa bilder men jag har inte laddat ur mobilen än.

När paraden var över gick vi och tog en fika på Östermalm. Vidare hem till Anders för ett par goda drinkar som blev vattenmelondaquiri skulle man nog kunna kalla dem för.

När klockan var 19:30 drog vi ut för att få i oss lite mat. Hittade ett ledigt bord på Texas LongHorn på Fleminggatan. Ganska gott men köttet var alldeles för blodigt.

Gick vidare till hotell Amaranten för ytterligare en drink. Där satt vi till klockan blev 23:00 då Per och jag fick fart under fötterna. Hann med tåget 23:13. Hem för en halvtimme sedan och nu dags för kudden.

Övrigt:
Luft: 22 gr växlande molnighet
Vatten: ingen aning faktiskt
PW: nix! inte idag annat än när vi gick från Östermalm hem till Anders på Kungsholmen. Är faktiskt en ganska rejäl bit att gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0