Måndag 26 juli

Sista semesterveckan då...

Den startade upp med mulet väder och ganska kyligt. Dock inget regn.

Efter frukost drog jag och Per iväg till Ängsjö. Hem sedan med fix och allt vad det innebär. Lunch tillsammans med Jeppe. Towe drog iväg till Jakan för att äta lunch med en kompis.

Jag och Per tog en sväng till Bauhaus för att kolla in vad det skulle kosta att byta ut bräderna på balkongen mot plexiglas. Typ 5 000 kr... Kanske värt det men matchar det husets ålder? Måste fundera...

Till Coopan och sedan hem. Vad gjorde vi sedan? Fix och don vid datorn om jag inte minns fel.

När klockan var runt 17:30 blev jag sugen på tapas, så jag sa till Per att vi drar in till stan och käkar just tapas. Per ringde Anders och sedan drog vi in till stan för att möta upp honom. Middagen inmundigades på Scheelegatan på Mamas and Tapas. *mums*

Hem till Anders sedan för smaskig ost a'la Appenzeller och Gruyère med ett sydafrikanskt vin till: Allesverloren.

På vägen hem från pendeln gick det en ensam ung tjej och strax bakom henne gick det två killar som var något äldre. Den ene verkade lite väl på, så Per och jag kom överens om att vi skulle följa efter dem för att inte killarna skulle ge sig på henne. Efter ett tag vek killarna av och tjejen fortsatte rakt fram. Då gick vi hem och hoppades att allt skulle gå bra. Hoppas bara att hon inte blev rädd för oss. Hon pratade i sin mobiltelefon och hade hon inte gjort det kunde vi ha förklarat för henne vad vi gjorde. Men så blev det inte.

Nu dags för natten! Återstår att se om jag får nattsällskap i natt igen. Sonja var väldigt kärvänlig mot mig natten som var. Så gulligt, så gulligt!

Övrigt:
Luft: 19 gr mulet större delen av dagen. Dock klart på kvällen
Vatten: 19 gr efter all frånlandsvind som varit de senaste 3 dagarna
PW: 2 x 2,5 km á 40 min. Kommer dock upp i riktigt bra tempo och återhämtar mig i stort sett direkt. Behöver egentligen öka på sträckan. 5 km är för kort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0